10.08.2008

İstihbarat Raporu 001


Bu Girdinin Muhteviyatı



Haleti Ruhiye
(Yukarı Çık)
Durum: Blue
Ne dinliyorum: Cowboy Bebop OST
Ne okuyorum: Savaş Sanatı
Ne izliyorum: Trinity Blood
Ne oynuyorum: Gruntz
Ne yiyorum: Tiramisu
Ne içiyorum: Çay


Girizgah
(Yukarı Çık)
Blogu (oldukça) uzun bir süredir güncellemiyordum. Ama yeni bir güncellemeyle yeniden buradayım. Tabii kızgın olabilirsiniz, "öldün mü, kaldın mı, nedir" diyor olabilirsiniz. Haklısınız. Fakat söyleyebilecek bir şeyim olmadan blog girdisi yapmak arzusunda değildim. Bu sebeple ne zaman elim blog yazmaya gitse "dur önce yapılacaklar listesindeki şunu yapayım, akabinde blog yazarım" dedim kendime ve neticede de yapılacak "şu"lar hiç bitmedi. Şimdi şimdi, o liste epey eriyince kendimi blog girdisi yapmaya ikna edebildim. Bu girizgahın ardından yayın akışımıza geçiyoruz:

Yeni İsim
(Yukarı Çık)
Blogu takip edenlerin bildiği üz're bir süredir "blog güncellemesi gün.ay.yıl" konseptli başlığı değiştirmek arzusundaydım. Bunun temel sebebi de Didem'in (tam olarak böyle olmasa da) "bu ne biçim başlık arkadaş" demiş olmasıydı. Kendisiyle yaptığımız bir konuşmada "bu olmasın da ne olursa olsun" dedi. Bunun üzerine önce bir başka isim kullanmayı düşünmüştüm. Fakat o ismi ait olduğu başka projelere saklamaya karar verdim. Bu sebeple, oyuna kattığım yeni bir özellikten yola çıkarak "İstihbarat Raporu" demeye karar verdim. Umarım bu isim kalıcı olur.
Hayır o başka projelere ayrılacak ismi öğrenemezsiniz. Hayır o başka projelerin ne olduğunu da öğrenemezsiniz. Henüz tabii...
Her şeyin zamanı gelecek. Sabır, ey okur, sabır...

Diğer Projeler: Violet, Red ve Orange
(Yukarı Çık)
Bir önceki blog girdisinden bu yana gelişen yegane şey SANCAK olmadı tabii. Esasen Project Violet'te bir gelişme yok. Ama iki yeni proje var: Red ve Orange. Bütün bunların neler olduğunu, ne yapmayı planladığımı merak ediyor olabilirsiniz. Hepsini zaman içinde öğreneceksiniz, hiç merak etmeyin. Ama şimdilik bu projelerin neler olduğunu bilmekle yetinin:
Project Violet: Oyuncuların günümüz dünyasında ödül avcılarını oynadığı zarsız bir rol yapma oyunu sistemi. Bir oyun yöneticisi gerektiren ve kollektif amaçları gözeten, epey bağımsız bir oyun.
Project Red: Bir geleneksel kart oyunu1. Bununla ilgili çok fazla ipucu vermek istemiyorum. Ama şu kadarını söyleyebilirim: Tamamlanmaya SANCAK'tan daha yakın. Ya da projenin ısısı içinde bana öyleymiş gibi geliyor.
Project Orange: Şu sıralar takık vaziyette oynadığım bir bilgisayar oyununun kart oyunu haline getirilmiş hali. Bu da oldukça basit fakat oldukça eğlenceli bir oyun olacak. Henüz geleneksel mi biriktirilebilir2 mi olacağına karar vermedim. Büyük ihtimalle geleneksel. Çünkü ücretsiz dağıtılan bir oyunda biriktirilebilir kart oyunu yapmanın bir manası pek yok. Ne de olsa herkes istediği kardı indirip basabiliyor. İstediğiniz desteyi düzenlemeniz oldukça kolay. Nadir nesnelerin nadir kalabilmesi için geleneksel olması en mantıklısı.
Henüz yalnızca fikir aşamasında olan bir proje daha var. O yüzden onu henüz açıklamıyorum bile...

Wiki
(Yukarı Çık)
Wiki ile ilgili çalışmalar tam gaz devam ediyor. Öyle ki, wikiye özel ilk yan kaynak olan "silah yaratma kılavuzu"nu neredeyse tamamladım. Bu belge ne işe yarıyor? İsminden de anlaşılabileceği üzere, istediğiniz silahları yaratmanıza olanak veriyor. Zırhlar için de benzer bir belge hazırlamayı düşünüyorum. Aslında, sizlerden biri de yapabilir. Böyle bir şey yapmak isteyen varsa benimle iletişime geçsin lütfen.

Enerji ve Erke
(Yukarı Çık)
Sun Tzu'nun Savaş Sanatı kılavuzluğunda yeni bir şey girdi SANCAK'a: Enerji. Bunlar yapı-olmayan, yani canlı birimlerin, yani piyade ve bineklerin sahip olduğu bir nitelik. Normal ilerlemeden daha hızlı bir şekilde ilerlediğinde ya da saldırdıklarında birimler enerji kaybediyorlar. Bir noktadan sonra da yoruluyor ve tükeniyorlar. Böylece birimleri "taze" tutmak; daha az manevrayla, daha yıpratıcı olmaya çalışmak önem kazanıyor.
Bu nitelikle birlikte, SANCAK'a daha da fazla "kaynak kontrolü" özelliği de ekleniyor. Tabii ordu, birimlerin ilerlemesi ve saldırmasıyla da bir şeyler kazanıyor. Yani ne kadar etkili manevralar yaparsanız, ordunuz o kadar güçlü olmaya başlıyor. Nasıl ki, akmaya başlayan çığın önünde durulması imkansızsa, ordunuz da yeterli miktarda enerji harcayıp erke kazandıkça önünde durulması öyle imkansız hale gelir. Tabii bu arada birimlerinizin yorulmamasını gözetmek de önemli bir şey.

Zırh Üzerine
(Yukarı Çık)
SANCAK'ın eski halinde birimler koca koca plaka zırhlara sahip olabilir ve buna rağmen bir ceza almadıkları gibi dehşet bir hasar verilemezlik gücüne kavuşuyorlardı. Fakat bunu bir miktar değiştirdim. Artık ağır zırhlar birimlerin hızını azaltıyor ve azami enerjilerini düşürüyor. Böylece ağır zırhlı bir birim, zırhsız bir birime göre daha yavaş ve daha kolay yorulabilir oluyor.
Zırhların bu özelliğiyle birlikte iki yeni avantaj da oyuna katılıyor: Zırh Eğitimi ve Ağır Zırh Eğitimi. Bu avantajlarla birimin zırh tarafından değiştirilen enerjisinde bir düzelme olmasa da, ağır zırhların hız cezası biraz da olsa azaltılabiliyor. Ama zırhlı birimlerin hiçbir şekilde zırhsız veya hafif zırhlı birimler kadar hareket kabiliyetine sahip olabileceğini düşünmeyin.

İstihbarat
(Yukarı Çık)
Gelelim bu yeni blog isminin de kaynağı olan yeni kurala. İstihbarat kuralı tamamen isteğe bağlı bir kural. Uygulayıp uygulamamak oynayanlara kalmış. Kullanımı da oldukça kolay. Savaş başlamadan önce komutanlar, kumandanlarının yeteneği kadar zar atıyorlar. En yüksek atan kazanıyor doğal olarak. Ve iki taraf da, kazansa da, kaybetse de rakibin bir kaç biriminin özelliklerine bakabiliyor. Tabii kazanan daha fazla birime bakma hakkına sahip.
Bu kural için bir de yeni kumandan özelliği var: Güçlü İstihbarat. Bu kumandan özelliğiyle rakibinizin istihbaratından daha güçlü bir istihbarata sahip olmanız sağlanıyor.

Savunma
(Yukarı Çık)
SANCAK'ta eskiden etkin bir şekilde savunma yapmak mümkün değildi. Yani ne olursa olsun birimlerin sabit bir savunmaları vardı. Ve üzerlerine hücuma kalkan bir birime bir şey yapmak gibi bir durumları yoktu. Fakat artık birimlere "savunma emri" vermek mümkün. Bu emirler etkin savunma ve alan koruması. Bir de artık savunma hattı oluşturmak gibi bir opsiyon mevcut. Detaylarına bakalım:
Etkin Savunma: Birime mevzilenerek etkin şekilde kendilerini savunma emri verilmiş olur. Bu şekilde birim kendine saldıran bir birime karşı saldırı yapabilir ya da kendisine karşı hücuma geçmiş bir birime menzilli silahlarla saldırabilir veya karşı saldırı yapmayı seçebilir.
Alan Koruması: Bu daha ziyade menzilli saldırıya sahip birimlerin yapabileceği bir savunma cinsi. Birimler yalnızca kendilerini değil, bir alanı koruma emri alıyorlar. Böylece etkin saldırı alanı içine giren herhangi bir birime saldırma hakkına sahip oluyorlar.
Savunma Hattı: Bu bir emirden ziyade bir durum. Bir grup birimi yan yana dizip bir savunma hattı oluşturduğunuzda geçilmesi daha zor bir savunma elde edersiniz. Bu şekilde yerleştirilmiş birimler daha cesur ve kontrollü olmaya meyillidir.

Teşkiller
(Yukarı Çık)
Daha önce birimlerin formasyonlara sahip olmasıyla ilgili olarak konuşmuş fakat nasıl yapacağımı çözemediğimi söylemiştim. Artık bir fikrim var ve bu olayın adı da "teşkil". Şu an birimler beş farklı teşkilden birine sahip olabiliyorlar. Tabii henüz isimleri yok bu teşkillerin fakat özellikleri belli. Bu özelliklere yönelik olarak isim vermek de çok zor değil. Daha fazla teşkil yaratmak da çok zor değil sanıyorum. Tabii yalnızca rakamsal bonus ve ceza sağlamanın ötesinde bir şeyler kazandırabilecek teşkiller de yapmam gerek sanıyorum. Fakat bu Komutan'da olur mu, onu henüz bilemiyorum.

Yorumlar
(Yukarı Çık)
Bir önceki yazının üzerinden çok uzun zaman geçmesine rağmen yorum sayısı en düşükte filan kaldı sanıyorum. Ama bu benim yorumlara yer ayırmayacağım anlamına gelmiyor elbette.
Erol'un yorumuna bir şey diyebileceğimi sanmıyorum. Zira SANCAK'tan ziyade makinaların yükselişi üzerine söylenmiş bir şeydi. Ama yine de emek harcayıp bir şeyler yazdığın için teşekkür ederim Erol. En azından birilerinin okuduğunu bilmek önemli bir şey.

Ama Ege'nin yorumuna cevaben bir şeyler yazabilirim...
Uzun zamandır okuyorum blog u ve fakat bir şeyler düşünüp katkıda bulunacak zamanım olmadığından sadece izleyici olabiliyorum..
Sancak, teste katıldığımdan beri çok değişmiş ve gelişmiş olsa da zaten görüp sevdiğimiz sarıp sarmaladığımız bir oyun tadında..
Ancak zarsız sistemini merak ettim..Project Violet hakkında daha detaylı yazılar yazacak mısın yoksa onu tamamen hazır oluşuna kadar gizli mi tutmak istersin bilemedim tabii..Ancak görürsem burada, pek de zevkle ve merakla okurum..
Abi söylemeden edemedim, süper bir azimle çalışıyorsun.. Feci derecede takdir ediyorum..

Sevgi, saygı..
[Noshpheratu]

Öncelikle, zamanını ayırıp yorum yazdığın için sağol Ege. Zira yoğunluğunun farkındayım. SANCAK, siz oynadığınızdan beri acayip bir hale geldi, apayrı bir görünüme büründü adeta. Ama yine de özü, mekanikleri aynı. Bir sonraki play-testlerde yakından görme fırsatı bulursun umuyorum.
Project Violet hakkında, tıpkı diğer projeler hakkında olduğu gibi, zaman zaman yazılar yazacağım. Ama büyük ihtimalle bu blogda yalnızca ufak tefek bilgilendirmeler dışında yer almayacaklar. Başka bir yerlerde (hehhehheh) kendileri hakkında uzun uzun yazılıp çizilecek ama, orası kesin. Zaten bu blog girdisinde projelerin ne olduklarıyla alakalı (az da olsa) bilgiler mevcut. Tatmin edicilikten uzak olduklarını sanıyorum. Ama meraklanmaktan bir zarar gelmez.
Pek azimli olduğum söylenemez esasen. Üşengecim daha ziyade. Ama kendimi iteleyip kakalayıp bir şeyler yapmaya çalışıyorum.
Yorum için tekrar teşekkürler, Ege.

Son Deyiş
(Yukarı Çık)
Uzunca bir yazının ardından yine sonlandırıyoruz. Bu sefer arayı bu kadar uzatmayacağım. Gerçekten. Yani umarım. Uzatmamaya çalışacağım en azından. Buraya kadar sabırla okuduğun için teşekkürler, ey okur. Ve lütfen, aşağı kısa da olsa, bir yorum bırakmayı unutma. Ve bil ki, bu blogu takibin çok takdir edilen bir şey. Zira okumuyor olsanız, ne bu blog, ne de SANCAK olurdu...



Dipnotlar
1- Geleneksel Kart Oyunu: (ing. Traditional Card Game) Oyuncuların ortak bir desteden kart çekerek oynadıkları kart oyunu. (geri dön)
2- Biriktirilebilir Kart Oyunu: (ing. Collectible Card Game) Oyuncuların kart biriktirerek istedikleri şekilde deste yapılmasına olanak veren kart oyunu. (geri dön)

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Her yeni girdide biraz daha heyecanlandırıyorsun bizleri. :)
Ve bu heyecanla daha da gaza gelerek projelerinin tamamlanmasını bekliyorum.
E zaten beklemekten başka yapabileceğim bi şey yok madem; ben de bekleyeyim o vakit.

Kolay gelsin. Fazla bekletme bizi :P

Derfel De'Swaer
Minas Tirith Kütüphane Görevlisi

Unknown dedi ki...

Diğer projelerin detaylarını şiddetle merak etmekteyim. Sancak için ise savunma ve zırh detayları çok iyi ve mantıklı olmuş. Yaz bitmeden bir test yapabiliten varsa vallahi güzel olur gibi demekteyim. Bölgesel birim ekleyecekmisin bilemedim ama (eaa şöyle ki çöl tadında bir arazi olduğunda develi süvariler gibi.. evet çok detay ama işte..) bence güzel olabilir.. Hava koşulları gibi şeylerle de paralel bir şekilde güzel olabileceğini düşünmekteyim.

Jake Argent dedi ki...

Şimdi... Başlık başlık bir şeyler diyeyim eğer diyecek bir şeyim varsa;

Yeni İsim;
Hoşuma kaçtı. İsim konusunda çok da takıntılı birisi değilim ama eskisinden güzel olduğu ve daha bir albenili olduğu kesin.

Diğer Projeler;
Project Red ve Orange, Violetten daha çok ilgimi çekti diyebilirim. Orange için esinlendiğin oyunu da merak ettim hatta. Evil Genius de lütfen! :)

Bunların beta testleri de olacaktır diye umuyorum.

Enerji ve Erke;
Daha önceki seferlerde (sanırım yüz yüze söylemiştim) konseptin bana biraz "mantıksız" geldiğini belirtmiştim. Şu hali ile: "mantıklı". Hatta öyle böyle değil, muhteşem neredeyse. Bir de Erke ve Maneviyat'ın (hala duruyor mu bilmiyorum ama) birbirine bağlı olabilecek şeyler olduğunu düşünmekteyim. Erke kaybeden ordunun maneviyatı yüksekse daha az etkilenmesi ama maneviyatı düşükse daha çok etkilenmesi gibi.

İstihbarat;
Yerinde bir yenilik olmuş. Ama bir yandan da ordunun istihbarat gücünün ayrı bir şekilde belirlenmesi gerektiğini düşündüm. Her ordunun istihbaratı olamaz gibi geldi. Ama sanırım "ordu tipi" gibi bir kavram yok Sancak'ta.

Savunma;
Eskiden "Saldıran kazanır" idi. Şimdi yeniliklerle beraber "düzgün taktik yapan kazanır" yolunda ilerliyor. Ki bu iyi bir yön demek.

Teşkiller;
Daha fazla bilgi istiyorum efenim.

Son olarak da;
Beta test var mı? Bana sanki bir Beta için çok ılımlı bir dönemece girilmiş gibi geliyor niyeyse...

Adsız dedi ki...

Açıkçası, bunda olduğu gibi, bir girdiyi okurken "evet oldukça gelişme olmuş son girdiden bu yana" dedirten bir 'blog' ile bizi selamladıktan sonra ne kadar beklettiğinin çok önemi yok (ha bu bekletebilirsin anlamına gelir mi, bilemem :) ). Dolayısıyla 'söyleyecek birşeyim olmadan blog girdisi yapmamak' arzunu sonuna kadar destekliyorum.
Annemin tiramisusunu özlemişim bir kurcalayayım ben o konuyu :D.
Neyse, sıradan devam edeyim yorum yapmaya.
İsim bence Sancak'ın konseptine uygun, hoş olmuş.
Diğer projelerle ilgili bilgilendirmeler iştahımı ve merakımı artırmak konusunda çok başarılılar, devamı ve projelerin potansiyeli konusunda müthiş ümitliyim zaten.
Enerji ve erke, daha önceki girdilerin yorumlarında da bahsedilen birçok fikir açısından çok yararlı olabilecek eklentiler (hava şartlarına göre yıpranan üniteler vb.), özellikle zırhların harcanan enerjiyi artırmak yerine toplam enerjiyi azaltması hızlı ve pratik oynanışa çok yararlı olacak bir fikir.
Zırhlardaki değişiklikler ve savunma teşkil ve istihbarat eklentileri ile birlikte enerji ve erke sistemi oyunu daha da stratejik hale getirmişler, oyun dışında/öncesinde yapılmış kalıp taktikleri yıkacak ve komutanı öne çıkaracak değişiklikler olarak gözüme çarptılar.
Gittikçe daha bir oynayasım geliyor sancak'ı, çünkü benim oynadığım zamandan bu yana bambaşka bir oyun oldu adeta, yeni halinin oynanışını çok merak etmekteyim. Eğer yeni testlerle ilgili bir planın varsa onun da merak ettiğim bir konu olduğunu söyleyeyim.
Sevgiler ozanım.

Melih Yılmaz dedi ki...

Ben bir önceki girdiye süper yorum yazdımdı sanki diye hatırlıyorum ama öyle değilmiş. Niye değilmiş bilmiyorum. Şimdi insanları özendirmek, ağızlarını sulandırmak falan olmasın ama ben o projelerin hepsinin iç yüzünü biliyorum. Patlayınız efenim. Niye biliyorum? Ozan beni daha çok sevip sizi hor gördüğü için değil tabi ki. Bazı nedenleri var (Nıhaha!) ve yakında da çok hoş bir şekilde karşınıza çıkacak (Nıhahahahaha!). Genel olarak az yorum yazmamın nedenini şu blog girdisi yapılmadan haftalar günler önce Ozan'ın zaten bunları bana anlatması ya da bahsetmesi ve benim halihazırda bu durumlara yçoktan yorum getirmiş olmam olabilir. Fakat bu yine de terbiyesizlik yapıp şuraya üşenmeden bir iki mesaj yazamayacağım anlamına gelmez. :D

Ozan yeni gelişmeler (her ne kadar bilsem de. Nıhahaha) gerçekten çok güzel. Özellikle Sancak'la ilgili olarak Zırh mantığını ve enerji mekaniğini çok sevdim.

Bir de artık bişeylerle ilgilensek yavaştan diyorum Ozan! :D

Adsız dedi ki...

Kart oyunlarının Sancak-Komutan'dan erken biteceğinden eminim. Çünkü Sancak-Konutan bitmeyecek gibi görünüyor :) Oyun sonsuza kadar gelişecek gibi bir his var içimde :) Ama bundan şikayetçi değilim tabi. Eğer olurda durmaya karar verirsen güzel bi oyuna sahip oluruz :) Ya da test oyunlarında sürekli gelişen bir oyunu oynamış oluruz :)

Kart oyunları konusunda da; eğer oyunları Türkçe yapmayı düşünüyorsan belki de kart oyunlarına senin sayende başlamış olacağım :)

Merakla ve heyecanla bekleyenler arasındayım.. Bir de oyunları beklemeyi bıraktım.. Ben yeni blogları bekliorum :)

Adsız dedi ki...

İşte her nekadar bağımlı olsamda teknoloji özürlüsü ben :) Biraz evvel çok cici bir orum yazmıştım ama üyelik gerekliliğimiş ıvırmış zıvırmış gitti neyse saçmalamayı kesip konuya gireyim :)

Bu blog üzerindeki ve sitedeki tüm sancak yazılarını okumuş hatta bir yenisini heycanla beklemiş olmama rağmen büyük bir terbiyesizlik ve üşengeçlikle yorum yazma işini şu ana kadar geciktirdim(evet ayıp etmişim benim gibi olanlar bence hemen yorum yazmaya başlasınlar:) )İnşallah bu başlangıcın ardıda gelir şimdi kendimi bırakabilirsem sancak hakkındaki yorumlarıma geçicem
Dedimya uzaktan yazılarlada olsa takip etmeye çalışıyorun sancağı ve anladığım kadarıyla sürekli daha iyiye doğru bir gelişim içinde.Ama merak ediyorum bu gelişim içinde gelen yeni kurallar sistemi yavaşlatabilir mi? bu konuda ozanın büyük bir dikkati mevcut yinede sormak istedim
Diğer projelere gelince onlarda kendi içinde pek güzeller ama kart oyunları Türkçemi olucak.Bunu merak ediyorum çünkü kart bazlı oyunlarda enbüyük çilem ingilizce olmalarıydı (Bu yüzden hiç kart oyunu oynamışlığım yok gibi)...Yeni İstihbarat Raporlarını merakla bekliyorum

oa dedi ki...

abi oyun git gide daha ayrıntılı ve dolayısıyla daha mantıklı oluyor. korkarım oyun kart oyunu olarak oynanmak için çok zor olucak :(
ya da satranç tadında bir move'un uzun sureler aldıgı bır oyun olucak ve bır savas gunler surecek :S
ya da bir bilgisayar oyunu olucak ve zevkle oynayacagız. (ben kart oyunu seklınde de baya zevk alarak oynarım zira hesap yapmayı cok seven bi bunyeyım o ayrı :)
ayrıca berkerin bölgeye özel birim fikri hoşuma gitti.

Didem Türkoğlu dedi ki...

Evet, ben de bir mini yorum ekleyecektim ama bu zamana kalmış. Yeni blog başlığı ile ilgili yorumumu kendisine iletmiştim ama tekrarlamaktan zarar gelmez herhalde. Hakkaten her halükarda diğerinden çok daha iyi olmuş. İstihbarat eğlenceli. 001,002..007 felan karizmatik şeyler ama gene de sayalım sayalım diyorsun, peki. Eline sağlık ve de rengarenk projelerde kolaylıklar...