29.06.2008

Blog Güncellemesi: 29.06.08


Bu Girdinin Muhteviyatı



Haleti Ruhiye
(Yukarı Çık)
Durum: Bitkin
Ne dinliyorum: Black Lagoon OST
Ne okuyorum: The Forge makaleleri
Ne izliyorum: Last Exile
Ne oynuyorum: Battle for Wesnoth
Ne yiyorum: Şu an hiçbir şey
Ne içiyorum: Çay


Giriş
(Yukarı Çık)
Yine uzun bir aradan(11 gün) sonra yine bir aradayız. Evet, bu gönderileri daha sık hale getirmeyi başaracağım ama sanıyorum henüz değil. Ama olacak. Şehir dışında olduğum için bir süre blog girdisi olmayacağını zaten bir önceki girdide söylemiştim. Her ne kadar dönüşümün üzerinden zaman geçmiş olsa da, yazacak pek bir şeyim olmamasından dolayı, girdi bugüne kadar ertelendi.
Ama işte şimdi burada, hazır olun, başlıyoruz...

Project Violet
(Yukarı Çık)
Önce SANCAK'la alakasız konulardan konuşalım. Sonra hızla alakalı hadiselere geçeceğiz. Yine bir önceki blog girdisinde bahsettiğim Project Violet tam gaz devam ediyor. Evet, hala tüm notları özenle mor kalemle alıyorum. Yine epey not birikmeye başladı. Ama bu sorun değil, onlarla yaşamaya alıştım... Sanırım...
Oldukça "değişik" bir şey olacağa benziyor. Nereye yönleneceği, nasıl bir şey olacağını zaman içinde göreceğiz.

Kendini Kopyalayabilen Robot
(Yukarı Çık)
Pekala, bu konunun da SANCAK'la hiç alakası yok ama yine de paylaşmadan duramazdım. Şimdi, şu sayfaya bir bakın. Ne görüyorsunuz? Evet...
Tamam, teknolojik gelişme güzel bir şey, işimizi kolaylaştırıyor, güzel oluyor, şu bu. Ama kendi kendini kopyalayabilen bir robot üretmenin manası ne? Hayır bir yandan Yapay Zeka araştırmaları yapıyor olmasak neyse. Ya da ne bileyim, Tekillik teorisi diye bir şey var olmasa, yine neyse. Bu "makinelerin yükselişi" denen şeyden korkan bir tek ben mi varım?..

Aşikârı Belirtmek
(Yukarı Çık)
Erol'un bir önceki blog girdisine yaptığı yorum üzerine bir şey söylemek istiyorum. İlgili yorumda, bence çok mantıklı ve benim hiç aklıma gelmemiş bir fikir öne sürmüştü(kendi ifadesiyle: "soğuk/sıcak hava koşulları ordunun savaşmasına doğrudan değil de dolaylı bir etkiye sahip olduğundan, mesafe kat ederken daha fazla yorulması"). Ve bunun hemen ardından da aklına pek de bir fikir gelmediğini söylemiş. Bence bu süper bir fikir ki dediğim gibi aklımın ucundan bile geçmemişti.
Buradan derhal şuna geçeceğim: Yorumlarda sizin için aşikâr olan şeyleri söylerseniz, "ya adam bunu nasıl olsa düşünmüştür hocam" diye düşünmezseniz gerçekten muhteşem olur. Çünkü neticede o sizin için apaçık olan şey, ben apayrı yerlere yoğunlaşmış olduğumdan benim gözümden kaçıyor. Beyin fırtınasının en önemli kuralı: aklınıza geleni söyleyin...

Binekler
(Yukarı Çık)
Melih biraderim, bir önceki blog girdisine yaptığı yorumda bineklerin her birinin ayrı ayrı yaratılmasının işi çok yavaşlatacağıyla alakalı bir kaygısı olduğunu söylüyordu. Kısmen haklı ama konuyu biraz açıklığa kavuşturmak adına:
Mevcut sistemde zaten bütün birimler ayrı ayrı yaratıldığından, bineklerin de ayrıca yaratılması çok sorun teşkil edecekmiş gibi gelmiyor bana. Bir de tabii, bir kez bir bineği üretince, sınırsız kere kopyalamak sorun değil, neticede her şeyi belli.
Ayrıca "hazır binekler" gibi bir şey içerecek kural kitabı. Yani at, midilli, fil, kurt gibi sıradan(!) ve standart(!) binekler hazır olarak olacak ve şablondan olduğu gibi kopyalanıp kullanılabilecek.
Ordu yaratımı yavaşlayabilir mi? Muhakkak yavaşlayabilir. Ama çok yavaşlayacağını da sanmıyorum bir yandan.

Gelişmeler
(Yukarı Çık)
Daha evvelden bahsettiğim üzere zaman ve hava durumuyla ilgili kuralları yazmayı düşünüyordum. Kendi fikirlerim ve sizin yorumlarınız doğrultusunda bu kuralları yazmayı tamamladım. Bir miktar düzenleme gerektireceği muhakkak. Ama şu an itibariyle hoş görünüyor. Bir de bu kurallarla birlikte tüm hazır senaryolarda bir "zaman ve hava durumu kartı" verme fikrine sahip oldum. Tüm ilgili kural ve durumların yer aldığı, haritanın hemen yanına yerleştirilecek ve dolayısıyla sürekli göz önünde bulunacak bir kart olacak bu. Bir de tabii oyun da tüm seçenekler için bu tarz jenerik kartlar içermeli. Hoş olacak diye umuyorum. En azından hayal edince hoş.
Bu arada, bir önceki girdide bahsettiğim yeni "durum"u oyuna ekledim. Hoş oldu. Daha bir taktiksel detay kattı oyuna. Bu konuyla alakalı olarak bir de "durum fişleri"(token) hazırlamam gerek bol bol.

Tarz Kılavuzu
(Yukarı Çık)
Bu fikir aklıma yeni geldi. Ne yazık ki sorunlu bir insan olduğumdan ve de yine ne yazık ki insanların SANCAK için ek kaynaklar üreteceğine umutsuzca inandığımdan dolayı bu projeyi gerçekleştirme kararı aldım.
Nedir bu "Tarz Kılavuzu"? Derhal açıklayayım efendim: SANCAK'a ek kaynak, senaryo, ek kural ve benzeri şeyler üretmek insanlar için, adı üstünde, bir tarz kılavuzu olacak. Yani çeşitli kaynakların neleri içermesi gerektiğinden tutun da bu içeriklerin nasıl ifade edilmesi gerektiğine kadar bir kılavuz metni. Bu ne işe yarayacak? Birileri bir ek kaynak hazırladığında bu işin daha tam ve diğer ürünlerle daha uyumlu görünmesini sağlayacak. Bir de tabii insanların kafasındaki "yapmak istiyorum ama içinde ne olmalı" sorusunu yanıtlamalarını sağlamak gibi bir misyonu var.
Bunu henüz tam olarak nasıl gerçekleştireceğimi bilmiyorum ama sağda soldaki çeşitli tarz kılavuzlarından feyz alacağım sanırım. Her ne kadar feyz alınacak bir şeyler içermiyor olsalar da umudum var.

Son Sözler
(Yukarı Çık)
Geldik bir blog girdisinin daha sonuna. Yorumlarınıza tek tek yanıt veremedim zira yatacağım. Bir sonraki güncellemeyi bir önceki ve bu girdiye gelen yorumlara ayıracağım.
Şu "blog güncellemesi" ismine bir şey hala bulunamadı, artık umutsuzluğa mı kapılmalıyım, bilemiyorum. Didem?..
Şu an aklımda başka bir şey yok sanıyorum. Bir sonraki görüşmemize kadar kendinize iyi bakın ve bize ayarlı kalın.



Dipnotlar
Dipnot yok...

2 yorum:

Jake Argent dedi ki...

Bu yorumumu tamamen RepCap'e adıyorum ve kısa tutuyorum;

100 yıldan uzun ömrümüz kalmadı, tadını çıkaralım.

Adsız dedi ki...

Uzun zamandır okuyorum blog u ve fakat bir şeyler düşünüp katkıda bulunacak zamanım olmadığından sadece izleyici olabiliyorum..
Sancak, teste katıldığımdan beri çok değişmiş ve gelişmiş olsa da zaten görüp sevdiğimiz sarıp sarmaladığımız bir oyun tadında..
Ancak zarsız sistemini merak ettim..Project Violet hakkında daha detaylı yazılar yazacak mısın yoksa onu tamamen hazır oluşuna kadar gizli mi tutmak istersin bilemedim tabii..Ancak görürsem burada, pek de zevkle ve merakla okurum..
Abi söylemeden edemedim, süper bir azimle çalışıyorsun.. Feci derecede takdir ediyorum..

Sevgi, saygı..
[Noshpheratu]