10.01.2008

Birinci Test: 9 Ocak 2008

SANCAK: Komutan 9 Ocak'ta ilk denemesini yaşadı. Bu test sırasında çalışan bir sistem olduğunu ispatlasa da, hala gitmesi gereken bir yolu olduğunu da öğrendim. Saçmalamaya izin vermemek için yaptığım bazı düzenlemelerin daha çok saçmalamaya sebep olduğunu gördüm. Bir sistemi kağıt üzerinde tasarlamakla, oyun sırasında görmenin farkını kavradım. Eğlenceli bir deneyimdi.
Oyun sırasında aldığım pek çok not ile eve döndüm. Şu an SANCAK: Komutan, tasarır versiyon kitapçığımın üzerinde not alacak boşluk yok gibi bir şey. İkinci beta testte bir başka kitapçık kullanmam gerekecek gibi görünüyor.
İlginç olarak gördüğüm bir başka şey, oyunun sandığımdan çok daha kısa sürdüğüydü. Yani tüm savaş, iki tarafın da inanılmaz ihtiyatlı hareketlerle başlamasına rağmen toplam üç saat aldı. Tur olarak da onbeşi yeni geçmiştik sanıyorum.
İkinci testlerde daha sabit, daha rahat, daha uyumlu ve daha iyi çalışan bir sistem geliştirmiş olabileceğim sanırım. Tasarımcılığın eğlenceli yanı da bu sanıyorum. Her ne kadar hatalı olsa da, bunları görüp, sürekli bir yenileştirme ve geliştirme hareketi yapabiliyor olmak. Umuyorum final versiyonunda rahat çalışan ve hatasız bir sistem üretmiş olacağız.
Bugünkü testerlarım Berker ve Buğra'ya bana verdikleri önemli dersler ve paha biçilmez yardımları için teşekkür ederim.
Ve ayrıca yine buradan sevgili biraderim Melih'e de çok çok teşekkür ederim. SANCAK: Komutan'da benim kadar emeği olacak sanıyorum final versiyona yaklaştığımızda.
Bu test sırasında çektiğimiz fotoğrafları Google Photos hesabıma koydum. İlgileniyorsanız buradan ulaşabilirsiniz.

2 yorum:

Harun dedi ki...

Birinci testi kaçırdık, malumunuz;
ikinci test için de olası vakit 20 Ocak düşünülüyormuş; eğer ikinci testler iki günlük olmayacaksa ben de katılmaktan mutluluk duyarım.

Mantus dedi ki...

Saygıdeğer Ozan'cığım müsadenle ağlamak istiyorum...Niyemi çok basit lanet olası 300 kusurat yüzünden ankaraya gelemedin ve bu güzelim çalışmaları hep uzaktan izlemek zorunda kaldım...AAAHHH ahhh

Gerek forumdan gerek buradan gerekse konusurken takip ediyorum gerçekten iyi bir çalışma çıkarıyorsun ortaya heycanla yayınlayacağın günü bekliyorum ve hep diyorum aklına benim yapabilceğimi düşündüğün herhangibirşey olursa geceli gündüzlü sana yardım etmek için varım...
Çalışmalarında başarılar