27.01.2008

Ön Bakış #2: Ordu Yaratımı

"Bir ordu, bir adama itaat etmeye zorunlu kılınmış silahlı insanlar toplamıdır."

- William Tecumseh Sherman

"Savaşlar silahlarla yapılabilir ama adamlarla kazanılır."
- General George Patton Jr


SANCAK: Komutan
blogunda ikinci ön bakış yazısıyla karşınızdayım. Bugün inceleyeceğimiz konu ordu yaratımı. Savaşta sizi zafere taşıyacak olan, zaman zaman feda edeceğiniz, zaman zaman kaybedeceğiniz ordunuzu nasıl oluşturacağınıza kısa bir bakış atacağız bugün.
Temelde SANCAK: Komutan'da ordu yaratımı iki aşamada gerçekleşiyor: Sancak yaratımı ve birim yaratımı. Sancak'la alakalı konuya bir önceki ön bakışta değindiğimiz için bu yazıda doğrudan ordunuzun yapı taşları olan birimlere geçeceğiz.
SANCAK: Komutan, puan tabanlı bir birim yaratımı sistemine sahip. Yani birimlerinizin ve ordunuzun sonuçta ne olacağına siz karar veriyorsunuz. Yegane dikkat edilmesi gereken kural toplam ordu puanı1 ve azami birim sayısı2 aşmamanız.
Birim yaratımı toplam 7 adımda gerçekleşiyor:
  1. Tür
  2. Eğitim
  3. Savunma
  4. Maneviyat
  5. Kumandan Özellikleri
  6. Donanım
  7. Avantaj ve Dezavantajlar
1. Tür
Birinci adımda yaratmayı düşündüğünüz birimin türüne karar vermelisiniz. Yani biriminiz piyade mi, süvari mi, yoksa çeşitli büyüklüklerdeki yapılardan biri mi olacak? Birimin türü, onun sağlığını, kapladığı alanı, hızını, kullanılması3 için gereken komuta ücretini4, hasar eşiğini, türsel avantajları ve dezavantajlarını belirleyeceğinden, önemli bir seçim.

2. Eğitim
İkinci adımda, birimin yakın ve menzilli saldırıdaki eğitim düzeylerini belirliyoruz. Eğitimler Xd+X şeklinde bir zar ve bir bonus sayıdan oluşuyor. Baştaki sayı, kaç zar atılacağını, sondaki sayı sonuca kaç ekleneceğini belirliyor. Saldırılara dördüncü ön bakış'ta ayrıca değineceğimden, bu konuyu şimdilik geçiyorum.

3. Savunma
Bu adım, birimin en önemli değerlerinden biri olan savunmanın belirlendiği adım. Bu değer bir birimin kendini savunmada ne kadar etkili olduğunu açıklıyor. Bu değer de dördüncü ön bakışta değinilecek olanlardan.

4. Maneviyat
Maneviyat bir birimin iradesi ve savaşma arzusunu gösteren değeridir. Bu konuyla alakalı da ayrı bir ön bakış yazacağımdan, çok uzatmıyorum.

5. Kumandan Özellikleri

Bu adımda, biriminizin bir kumandan olup olmayacağınıza karar verirsiniz. Eğer bir kumandan olmayacaksa, bu adımda bir şey yapılması gerekmez. Fakat birim bir kumandan olacaksa bu aşamada komuta değeri5 ve kumandan etkileri6 alınır. Kumandanlara daha sonra bir başka ön bakışta ayrıca değinilecektir.

6. Donanım
Bu adımda biriminizin yakın dövüş silahı, menzilli silahı, zırh ve kalkan gibi donanımlarını belirlersiniz. Birimlerinizin verdiği hasarı ve ne kadar hasardan muaf olacaklarını bu donanımlar belirler. Bir silah ne kadar yüksek hasar veriyorsa veya bir zırh ne kadar yüksek hasar eşiğine sahipse, puanı da o derece yüksektir.

7. Avantaj ve Dezavantajlar
Geldik birimleri birbirlerinden ayıran ve onları savaş alanında diğer birimlere karşı güçlü veya zayıf kılan özelliklerine. Her bir avantaj birimin puan değerini yükseltirken, dezavantajlar birimin puan değerini düşürür. Özellikle avantajların gereksinimleri vardır. Gereksinimler eğitim düzeyi olabileceği gibi, birim türü, birimin kullandığı silah sınıfı gibi şeyler de olabilir. Her avantaj savaş alanında birime bir artı sağlamaya yarar. Bir kaç örnek avantaj yazarak bu yazıyı sonlandırayım:
Çiğneme(20 Puan): (Gereksinimler: Süvari/Yapı) Bu birim, bir düşman piyade ünitesinin bulunduğu kareden geçerek ona 4d hasar verebilir. Bu avantaj birime, bir düşman tarafından işgal edilen bir kareden geçme hakkı verir. Ne olursa olsun, bir birimin ilerlemesi bir başka birimin üzerinde sonlanamaz. Bu saldırı kural gereği "hücum" gibi işlem görür.
Hızlı Hareket(5 Puan): Birimin Savunması, Menzilli Saldırılara karşı 1 fazla kabul edilir.
Koçbaşı(50 Puan): (Gereksinim: Yapı: Küçük, Hareketli) Bu birim bir yakın saldırıya sahip olur. Bu saldırı birimin yakın saldırı eğitimini kullanır ve 3d+3 hasar verir. Bu avantajla yapı olmayan birimler hedef alınamaz. Bu avantaj yapının 1x1 alanını kullanır.
Piyadeye Karşı Kuvvetli(10 Puan): Bu birim, Piyade birimlerine karşı iki katı hasar verir.
Usta Atıcı(10 Puan): (Gereksinim: Menzilli Saldırı 2d) Bu birimin azami menziline +1 eklenir.

Notlar:
1- Toplam Ordu Puanı: Bir ordudaki tüm birimlerin toplam puansal değeri.
2- Azami Birim Sayısı: Bir ordunun içerebileceği en fazla birim sayısı. Ordu puanının yüzde yarımı (yani ikiyüzde biri) şeklinde hesaplanır.
3- Kullanılma: Bir birimin ilerleme, saldırma gibi amaçlar için harekete geçirilmesi. Bir birim kullanıldığında komuta ücreti ödenmelidir.
4- Komuta Ücreti: Bir birimin kullanıldığında ödenmesi gereken komuta puanı ücreti. Bu değer, ilgili birim kullanıldığında, ordunun toplam komuta puanından düşer.
5- Komuta Değeri: Bir birimin kumandan olarak değeri. Her bir kumandanın komuta değeri, toplam komuta değeri ve toplam komuta puanını etkiler.
6- Kumandan Etkileri: Kumandanların etkin komuta alanları içindeki birimlere veya orduya genel olarak verdikleri çeşitli bonuslardır.


Bir sonraki ön bakışta kumandanlara değineceğiz. O zamana kadar kendinize iyi bakın ve bize ayarlı kalın.

Hiç yorum yok: