7.06.2008

Blog Güncellemesi: 07.06.08

Bu girdinin içeriği:
Girdi noksanlığı, Bu girdinin ismi neden böyle, Wiki, Gizli Projeler, Yeni bir şeyler, Okunacaklar, Yorumlar


Girdi noksanlığı
(Yukarı Çık)
Fark ettiğiniz üzere geçtiğimiz iki hafta boyunca bir girdi olamadı. Bunun sebebi final dönemimin başlamış olması ve blogla ilgilenmek için pek zaman ayıramamam. Finallere çalışmaya başlayınca "bir süre yokum" diye mesaj atmayı unuttum. Sonra da (ki bu "sonra" da bundan üç gün önceyi ifade ediyor) "bari doğru düzgün bir şeyler yazabilecek zamanım olduğunda yazayım, en azından bu kadar zamandan sonra boş bir girdi yapmamış olurum" diye düşündüm.

Bu girdinin ismi neden böyle
(Yukarı Çık)
Geçtiğimiz haftalarda yaptığım bir grup girdide o girdinin genel olarak neleri içerdiğini başlıkta göstermek için, içeriğine yönelik bir şeyler yazıyordum. Fakat fark ettiğiniz üzere, bu en sonunda epey şişkin başlıklara sebep oldu. Bunun yerine, bundan sonra bu tarz "genel" girdilerde "blog güncellemesi" başlığını tarihle birlikte kullanacağım. Girdinin en üstünde de bir nevi içindekiler olacak "bu girdinin içeriği" başlığı altında. Fark etmediyseniz, söyleyeyim, o içindekilerin her biri tıklanılabilir şeyler ve sizi ilgili kısma atıyor. Bir de bu "girdi" kelimesine takıldım. Entry ya da post demek istemiyorum. Fakat girdi de çok zorlama geliyor. Bir fikri olan?..

Wiki
(Yukarı Çık)
Wiki tam gaz gidiyor. Oldukça eline yüzüne bakılır bir hale geldi. Fakat şu anda bir kaç anahtar dökümanı tamamlamam gerektiğini düşünüyorum. Sonra wiki hazır olacak. Fakat SANCAK tamamlanıp, piyasaya çıkmadan wikinin pek bir mantığı varmış gibi gelmiyor bana. Sonra wiki varyant kurallar, seferler ve benzeri şeyler için bilgi vermek amacıyla kullanılabilecek. Umarım kullanılacak da. Boşa uğraşmazsam memnun olurum.

Gizli Projeler
(Yukarı Çık)
Daha önce ara ara gizli işler çevirdiğimden bahsetmiştim size sanıyorum. Bu gizli işlerden biriyle bir süredir ilgilenemiyorum zira boş zamanımı şu aralar wikiye gömmeye daha yatkınım. Fakat bir diğeri için bence önemli bir aşama kaydedildi. Aşama kaydedilmek belki yanlış bir tanımlama. Daha ziyade "engel" olarak gördüğüm bir şey aşıldı. Çok emin değilim ama bu ikinci andığım gizli projeyi SANCAK ortaya tamamen çıkmadan da görme ihtimaliniz var.

Yeni bir şeyler
(Yukarı Çık)
Gün geçmiyor ki yeni bir şey çıkmasın. Gün geçmiyor ki SANCAK'a "aaa, bunu da eklemeliyim ben aslında ya" dediğim bir şey gelmesin aklıma. Abartılı oldu tabii biraz ama sürekli yeni bir şeyler çıkıyor evet. Bu kötü bir şey değil bence ama öte yandan çok emin de olamıyorum...
Neyse bu seferki yenilikler şöyle:
  • Ölçüt: Bunun oyuna yansıması pek söz konusu değil. Yine aynı göstergeçleri kullanıyor olacaksınız, sistem aynı olacak filan. Ama bir göstergecin kaç kişiyi işaret ettiği, bir karenin kaç metreye kaç metre olduğu, bir turun ne kadar zaman anlamına geldiği ölçütler tarafından belirleniyor. Şu an Komutan'da olmasını düşündüğüm üç ölçüt var. Bu artabilir. Bu özellik temelde seferler ve savaşların büyüklüğüyle ilgili fikir sahibi olmanızı sağlamak için. Bir şey değişiyor mu? Hayır. Belki ancak bazı mantık hatalarını ortadan kaldırıyor. Tabii yenilerini de beraberinde getiriyor.
  • Formasyon: Bu önemli. Zira oyunda daha önce askerlerinizin nasıl dizildiğiyle ilgili bir şey yoktu. Şu anda da çok detaylı şekilde yok. Yalnızca iki formasyon var zaten: Sıkı ve Geniş. Bunu artırmayı düşündüm fakat işler oldukça karışabilir diye düşünüyorum. Hatta neticede bu özelliğin olup olmayacağını bilmiyorum da. Belki asıl kurallarda yer almaz ama varyant kurallarından biri olarak koyulabilir.


Okunacaklar
(Yukarı Çık)
İnanılmaz yoğun bir okuma listem var. Gerçekten. Geçtiğimiz günlerde aldığım "oyun sistemi tasarımı" ve "savaş oyunları" üzerine çeşitli makalelerin sayfa sayısı 200'ü geçiyor. Final dönemi olduğundan kendileriyle henüz ilgilenmeye fırsat bulamadım.
Ayrıca yine yakın zamanda aldığım, incelenmesi gerektiğini düşündüğüm 4 savaş oyunu sisteminin çıktısıyla birlikte dökümanlar, savaş oyunları kitapçıklarımı tutan klasöre sığmaz oldu. Bu yüzden onları yeni ve daha geniş bir klasöre taşıyıp, eski klasöre de sistem tasarım makalelerini doldurdum. İki koca klasör dolusu ıvır zıvır. Sadece bu oyuna gömdüğüm ve daha da gömeceğim zamanın boşa gitmemiş olmasını diliyorum.

Başka başka?.. Sanıyorum şimdilik bu kadar. Bu yüzden bir önceki yazılara gönderdiğiniz yorumlara geçebiliriz:

Yorumlar
(Yukarı Çık)
Erol dedi ki...
Logo hoş olmuş, beyaz kısımları da transparent gif şekline çevrilirse çok çok daha iyi olacağı fikrindeyim ben.

Gündüz/Gece ile ilgili olarak, gece durumunda diğer durumlarla kümülatif olarak hız yavaşlaması geliyor aklıma. Görüş mesafesinden bahsetmiyorum bile. Ayrıca metaneti düşük birimler için gece zor olabilir gibi de geldi bana.

Zamanla ilgili olarak, orduların yorulması, üst üste saldırı yedikçe binen bir zihinsel yük gibi şeyler dolanıyor beynimde ama tam anlatabilecek şekilde kelimelere dökemiyorum zira dün gece uyumayıp, üstüne de iki finale girdim... Bir de arada faydalı bir şey gelmişti, fakat kaçtı. Hafızamın kötü olması hoş değil tabi, ama gelirse aklıma yeniden yazarım buraya.

Logonun orjinali zaten 500 dpi'lık transparan bir PNG dosyası. Web'e koyduğum versiyonun arkasında beyazlık olmasının sebebi olasılıkla koyu fonlu bir yere göndermem gerektiğinde kendi kontrastlığını yaratmasını arzulamam.
Hız düşüşü ve menzil azalması benim de düşündüğüm şeyler. Metanet düşüklüğünün konuyla çok alakası olmayabilir ama. Belki Maneviyat ile ilgili sorunlar olabilir ama. Düşünmek gerek. Zira Maneviyat oyun açısından çok önemli bir nitelik haline geldi.
Savaşlar orjinalinde çok uzun sürmediği için zamanla yorulmak, ne bileyim, çok makul değil gibi. Belki seferlerde, bir taraf bir orduyla birden çok savaşa girmek zorunda kalıyorsa bu olabilir. Hatta belki takip eden savaşlarda kaybeden böyle cezalandırılabilir: Ordusunun yorgun olmasıyla, savaşa hazır olmamasıyla vesayire. Düşünmek gerek, fikir güzel ama.

Özgün Akkol dedi ki...
simdi hava durumu farkli birimlere farkli dezavantajlar verecekse anlamli ama herkese ayni dezavantaji vermesi cok da iyi bir fikir gibi gelmedi bana. geceyle ilgili erolun dediklerine katiliyorum..
logoyu da begendim :)

Hava durumu niye farklı insanlara farklı dezavantajlar versin ki? Neticede yağmur hepimize yağıyor, yerdeki kar hepimizi etkiliyor. Bu sebeple neden farklı dezavantajlar sağlaması gerektiğini düşündüğünü anlayamadım.

Berker dedi ki...
Logo gerçekten sadece ve güzel olmuş. Ne göze batan ne de aşırı cicili bicili birşey. Az ve öz :)

Dezavantajlar konusunda her birime farklı dezavantaj veya duruma göre avantaj verilmesi kastırıcı birşey olasa da çok mantıklı. Mesela "champion" dediğimiz silah ustaları tadında ki askerler gece veya gündüz (duruma göre) daha iyi savaşabilir bu bir değişkendir. Bunun üstüne bildiğimiz "peasant" olarak adlandırılan er-köylü tipi askerler gece "direk savaşamayıp" gündüz gayet günlük güneşlik bir havada bonus alabilir. Seferlerde de bunların etkili olabilitesi olabileceğini düşünmekteyim.. Misal peasantlar sıcak ve kurak hava koşullarına daha dayanıklı olur ama zırhlılar veya atlılar daha zayıf olur...Gibisinden...

Yorumun için teşekkürler. Ben de logonun tam olarak böyle, sade ve kendini ifade edebilen olmasını arzuluyordum. Sanıyorum oldukça memnunum.
Hava durumunun farklı birimleri farklı etkilemesiyle ilgili olarak da şunları söyleyeceğim:
  • İlk olarak, SANCAK'ta "sınıf"lar yok bildiğin gibi. Yani bir birimi "çiftçi", diğerini "şampiyon" yapmak sadece puanları uygun şekilde dağıtmakla oluyor. Dolayısıyla bunu bu şekilde yapabilmek çok mümkün görünmedi bana.
  • İkinci olarak, hava durumunun bu kadar "etkin" rol oynamasını hiç düşünmemiştim. Daha ziyade "basit" ceza veya bonuslar sağlayan bir etki olmasını istiyorum. Aksi takdirde iş çığırından çıkıp olması gerekenden ÇOK daha karmaşık bir hale gelebilir. Bu da hiç işime gelen bir durum değil. Ama bildiğin üzere bir wiki olacak. Eğer varyant bir kural geliştirmek istersen, SANCAK bu tarz girişimlere hep açık olacak. Boşuna CC lisansıyla yapmıyorum bu işi...

Bu günlük bu kadar... Daha sonraki güncellemeler için bize ayarlı kalın...

3 yorum:

Jake Argent dedi ki...

hava durumunda birimlerin farklı şekillerde etkilenmesi şeysinde Berker sanırsam okçuların yağmur yağarken menzillerinin düşmesi durumuyla karşılaşabilirler gibi bir düşünceyle yazdı. Derinlemesine düşününce diğer bir şey de metal kabzalı silah kullanan canların silahlarına daha sıkı yapışması gerektiği olabilir ama bu fazla detay bir şey olur. Variant olarak bir köşede durabilir tabi.

Diğer bir aklıma gelen şey de formasyonların bu dar ve geniş ana başlıklarının altında bir kaç satırlık açıklamalarla kullanılması. Yani bir formasyon genişin alt kategorisidir ve artıları ile eksileri yazılır gibisinden.

Adsız dedi ki...

Evet evet menzil de dahil bahsettiğim şeye..yani hava durumunun getirebileceği temel artı ve eksiler.. ben biraz daha komplike düşündüğüm için karışabiliyor tabi :)
Ek olarak sınıf yok biliyorum da işte mesela daha zırhlı (armor point yani) askerlerin sıcak havada eski puan alması gibi düşünmüştüm ben..umarım kendimi açıklayabilmişimdir.

Didem Türkoğlu dedi ki...

Ben biraz daha basit br yorumda bulunacağım. Güncelleme başlığı pek bir soğuk geldi bana. Organizasyon açısından alt başlıklar ve bu başlıklara hooop diye atlamamız hoş bir hadise. Ne var ki Güncelleme: 32.45.3001 tadında rakamsal hadiseler bende mekanik bir his uyandırıyor nasıl desem soğuk resmi robot gibi.Diğer okuyucular bu konuda benim kadar hassas mıdır, o da ayrı mevzu tabi...