17.05.2008

Örtü Üzerine

Bugün kurallara şöyle bir bakarken, SANCAK'ın hiç örtü kuralı içermediğini fark ettim. Daha doğrusu yalnızca bir adet vardı, o da Arazi koşullarının altında yer alıyordu "Sis/Duman" şeklinde. Yani ağaçların arasında bulunan birileriyle, açık arazide bulunanların okçular tarafından vurulma olasılıkları aynıydı. Derhal el atılması gereken bir mevzuydu ve atıldı da. Şu an "Bina/Harabe", "Ağaçlık/Çalılık", "Sis/Duman" şeklinde üç örtü şekli var.
Bugün ürettiğim örtü kurallarından memnunum. Tabii testlerde nasıl olacağını, nasıl işleyeceğini ve arzu ettiğim etkiyi gösterip göstermeyeceğini tam olarak göreceğim diye umuyorum. Fakat istediğim etkiyi alacağım konusunda oldukça umutluyum.
Ayrıca bu düzenlemeden sonra aklıma bir iki yeni avantaj daha geldi. Olup olmayacağına önümüzdeki günlerde tam olarak karar vereceğim.
Bir de "örtü"den pek memnun değilim. Cover için daha uygun bir karşılık düşünebiliyorsanız, sizi yorum yazmaya davet edeyim.

3 yorum:

Didem Türkoğlu dedi ki...

Örtü kelimesi değişik geldi benim kulağıma da. Acaba doğal korunak falan daha mı iyi olur? Gerçi o da sağlam bir şeyler varmış gibi çağrışım yapıyor ama sonuçta bina, orman vs daha korunaklı arazi saylanır ya. Gene de tam olarak "cover"ı karşılamaz. Gene de benim önerim sis ve türevleri için örtü kalsın ama daha fiziksel şekiller için bina, orman vs. korunak olsun. Çok emin olamamakla beraber, böyle gibi.

Adsız dedi ki...

çok mantıklı geldi bana..
messelam bir kale duvarının veya kulenin yıkılmış parçalarıda okçular için gayet cover verir..veya kurumuş bir dere yatağı bile olabilir bu..
hatta biraz uçuk olacak ama hava durumuna göre aniden güneş açtığında (yönüne göre) askerlerin görüşü düşebilir veya artabilir..tabi biraz daha komplike olur bu

Adsız dedi ki...

başarılı bir ekleme olmuş fikir olarak. iple çekiyorum yeni test sonuçlarını duymayı, hatta bir ara mümkünse tekrar katılmayı.

"siper / siperlik", "sığınak" falan geldi aklıma, ama pek de uygun değiller gibi.

(geçen seferki konuda isim yazmamışım onur çıkmış tabi o nasıl derken google gözüme çarptı hımm burdanmış dedim ama bu sefer aynı şeyi beceremedim)