1.05.2008

Geçtiğimiz Aylara Dair

Uzun bir zamandır herhangi bir şey yazmıyordum ne yazık ki. Bu blog, gerçek yaşama kurban gitti biraz. Bazen yapabilecek bir şey yok.
Her ne kadar blogu aksatsam da, SANCAK o kadar da aksatılmadı. Geçtiğimiz zamanlarda hala farklı fikirler ve yenilikler düşünüyordum SANCAK: Komutan'ın final sürümü için. Aklıma hiçbirinin eksik kalmasını istemediğim pek çok yeni fikir geliyor ve ben de bu fikirlerin hepsini final sürümünde istiyorum. Dolayısıyla SANCAK, yapılan pek çok betateste rağmen yenilenmeye, gelişmeye, evrilmeye devam ediyor. Zaten biraz da böyle olması kaçınılmazdı.
Aklımdaki SANCAK'a eklenecek yeni özelliklere geçmeden önce, sanıyorum şunu söylememde fayda var: Kitapçığın genel sayfa tasarımının nasıl olması gerektiğine karar verdim. Bu oldukça önemli, benim için, zira uzun zamandır aklımı kurcalıyordu ve hoşuma giden, aklıma yatan bir tasarım bulmayı başaramamıştım. Fakat artık bu sorunu çözdüm, aklımda oldukça sade ve hoş bir tasarım var.
Şimdi, gelelim aklımdaki fikirlere:

  • Hasar Sisteminde Değişiklik: Silahlarda farklılaşma yaratmak ve silahlara çeşitli bonuslar ve özellikler kazandırmak için hasar sisteminde bir değişikliğe gideceğim. Aklımda hoş bir fikir var. Sistemi çok yavaşlatmamakla birlikte eskisinden farklı bir hasar seçeneği sunuyor.

  • Süvariler ve Bineklerde Değişiklik: Betateste katılanlar hatırlayacaklardır, eskiden süvariler tek tipti. Yani sistem file ya da ata binen süvariyi aynı kabul ediyordu. Ve örneğin, bineğin çeşitli özelliklerini de yok sayıyordu. Bu bir eksiklikti elbette. Fakat şu an aklımdaki fikirle birlikte bunun üstesinden geleceğiz. Süvariler altlarındaki hayvanlara göre farklı özelliklere sahip olacak, farklı silahlar kullanabilecekler. Burada amaç, binekler arasında da farklılık yaratabilmek. Neticede bir "savaş mamutu" ile "koşu midillisi" farklı hayvanlar.

  • Zafer Koşullarının Artırılması: Şu anki zafer koşulları sistemi ile, aklımdaki bazı senaryoların hayata geçirilmesi çok mümkün görünmüyordu. Çeşitli başka savaşoyunlarına baktıktan sonra zafer koşullarını geliştirmem gerektiğini fark ettim. Yeni kurulacak sistem ile zaman-sınırlı ve zafer puanlı senaryolar da mümkün olacak. Her ne kadar zafer puanı denen sistemi çok tutmasam da, bazen kullanmak kaçınılmaz olabiliyor.


Bu özelliklerin tasarımı tamamlandığında, oyunla uyumunu görmek amacıyla betatestler yapacağım. Bu betatestlerin ardından, eğer sistem makul işliyorsa, stabil versiyonu yazıp, son playtestleri yapacağım. Ardından da SANCAK: Komutan tamamen hazır olacak.
Bundan sonra da blogu bu kadar aksatmamaya özen göstereceğim. Siz de gelişmeleri takip etmek istiyorsanız, RSS beslemesine ya da e.posta listesine kayıt olabilirsiniz.

Hiç yorum yok: