5.05.2008

Süvariler, Silahlar ve Savaş Alanı

Şu sıralar üzerinde çalıştığım bazı konular olduğunu bir önceki girdide belirtmiştim.
Hasarla ilgili hadiseyi çözümledim sanırım. Şu an için yaratılan konsepti sevdim. Tabii playtestte oyunu yavaşlatıp yavaşlatmadığını görmek önemli. Eğer ciddi bir yavaşlığa sebep olacaksa (ki bunu pek sanmıyorum aslında), sistemde barındıracağımı sanmıyorum.
Gelelim şu sıralar aklımı kurcalayan diğer bir soruna: Yeni değişikliklerle birlikte süvariler ve bineklerinin ayrı ayrı yaratılacağını belirtmiştim. Bunu nasıl yapacağıma da aşağı yukarı karar vermiş durumdayım. Fakat şu sıralar aklımı kurcalayan durum şu: Piyadelerin en muhteşem üstünlükleri, süvarileri bineklerinden alaşağı edebilmeleridir. Hatta bunun için bir takım özel silahlara dahi sahiptirler. Bunu sisteme katmayı ve (bol bol gereksinime sahip) bir avantaja bağlamayı düşünüyorum. Böylece süvarilerin, bineklerinin özelliklerini ve süvari silahlarına has özelliklerini kullanamamalarını sağlayabilecek piyadeler. Fakat bunu nasıl yapmam gerektiğini henüz tam çözemedim. Daha da önemlisi, insanların bunu talep edip etmeyeceğini de bilemiyorum. Tek soruya sahip bir anket açmak da istemiyorum açıkçası. Bakalım, ne yapacağıma zaman içinde karar vereceğim elbette.
Daha önce bahsetmediğim fakat gerekli gibi görünen bir diğer hadise de, savaş alanı haritasındaki işaretlerde bir değişiklik. Şu anki sistem, haritadaki tüm karelere, tek tek, o karenin özelliklerini içeren işaret ve rakamların koyulmasını gerektiriyor. Teknik olarak en mantıklısı bu tabii. Fakat bu tarz bir haritayı oluşturmak oldukça zor ve zahmetli. Senaryolarla alakalı en büyük sorun haritalarda çıkabilir yani. Hatta yeni harita yapılmadığı için senaryo bile oluşturulamayabilir (şaka tabii). Bu konuda bir sadeleştirmeye gidilmesi gerek ama bunu istediğimden de emin değilim bir yandan. Çünkü şu anki sistemi seviyorum.
Bir de, bugün okuduğum bir yazıda, oyuna katmam gereken bir silah ve bir taktik, daha doğrusu formasyon olduğunu fark ettim.
Goedendag(140-170 cm uzunluğunda, ucu çelik dikenli, kalın ahşap asa): Kesinlikle değişik bir silah. Ucuz maliyetli bir mızrak türü ve anlatılanlara bakılırsa süvarileri uzak tutmada başarılı imiş.
Makedonya falanksı: Bu arkadaşların beş buçuk metre uzunluğundaki (!) mızraklarını her birinin farklı bir yerinden kavramasıyla, mızraktan sabit bir duvar yaratıyorlar. Yani en arkadakiler ucundan tutarken, en öndekiler uca yakın bir yerlerden tutuyorlar ve dehşet bir mızrak duvarı oluşuyor neticede.
Bu formasyonun bir benzeri SANCAK'ta avantaj olarak yer almaktaydı ama bu ölümcül taktiği gördükten sonra sanıyorum bir kısım değişimlere gitmek kaçınılmaz...

Hiç yorum yok: