4.02.2008

Ön Bakış #4: Saldırılar

"Savaşta, kuvvetli olandan kaçınmalı ve zayıf olana vurulmalıdır."
- Sun Tzu

"Yalnızca demir sıcakken vurmayın, aynı zamanda onu vurarak ısıtın."
- Oliver Cromwell

SANCAK: Komutan blogunda dördüncü ön bakış ile yine birlikteyiz. Bu yazıda orduların temel amacı olan saldırılara değineceğiz. Çok tekniğe ve sisteme kaçmadan menzilli ve yakın saldırıları anlatacağım. Bu sırada da neyi neden yaptığıma açıklık getirmeye çalışacağım.
Öncelikle ufak bir lûgat sunayım, yazıda aklınız karışmasın:

Eğitim: Birimin veri saldırı türündeki eğitim düzeyi. Birimin ilgili saldırıda ne kadar iyi bir eğitim aldığını ifade eder. Bu ikiye ayrılır: Yakın Saldırı ve Menzilli Saldırı. İkisi de ayrı ayrı alınmalıdır. Tüm birimler en basit düzeyde yakın saldırıya sahipken, menzilli saldırının varsayılan değeri sıfırdır.
Saldırı: Bir birimin bir diğerine yakın veya menzilli saldırı eğitimini kullanarak gerçekleştirdiği doğrudan zarar verme yolu.
Hasar: Başarılı bir saldırının veya zaman zaman savunmanın ardından saldıran birimin, savunan birime verdiği ve hemen hemen her zaman zarla belirlenen Mukavemet zararı.
Savunma: Bir birimin saldırılardan kaçınma eğitimi. Dikkatli olunması gereken nokta, bunun bir eğitim olduğu. Giyilen zırhların savunmaya bir yararı yok.
Zırh: Birimlerin donandığı savunma ekipmanı. Verilen hasardan doğrudan düşer.
Mukavemet: Bir birimin can miktarı, enerjisi, savaşma kabiliyeti ve potansiyeli. Sağlık sıfıra düştüğü zaman birim ölür ya da savaş dışı kalır.

Bir birim bir diğerine saldırı gerçekleştirmek istediğinde öncelikle ne tür bir saldırı gerçekleştirileceğine bakılmalıdır. Birim etki alanındaki tüm düşman birimlere yakın saldırı, menzili içindeki tüm düşman birimlere menzilli saldırı gerçekleştirebilir. Saldırı cinsi seçildikten sonra ilgili saldırı eğitimi ile birimin ilgili savunmasına karşı atış yapılır. Bu atışa geçerli bonus ve cezalar uygulanır.
Yani örneğin 3d+1 yakın saldırı eğitimine sahip bir birim savunması 4 olan bir birime saldırmak istediğinde, 3 adet zar atar ve en yüksek sonuçluyu seçer. Bu sonuca bir ve bunun yanı sıra geçerli diğer bonus ve cezalar ekler. Eğer sonuç, birimin savunmasına (yani dörde) eşit veya yüksekse, saldırı başarılıdır.

Başarılı saldırılar hasar verir. Hasarı belirlemek için saldıran birimin kullandığı silahın hasarına bakılır ve gerekli sayıda zar atılır. Sonuca ilgili bonus ve cezalar eklenir. Hedef birimin zırhı, bu hasardan çıkarılır ve geri kalan birime Mukavemet hasarı olarak yansıtılır.
Yani 2d hasara sahip bir birim 4 zırha sahip bir birime başarılı bir şekilde saldırdığında iki zar atılır. Gelen sonuçlar toplanır. Bu toplamdan 4 (birimin zırhı) çıkarılır ve geri kalan hasar saldırıya uğrayan birimin mukavemetinden düşülür.

Mukavemeti yarıya düşen birimler savaş alanında kalmak için Maneviyatlarını denemelidirler. Maneviyat konusu bir sonraki ön bakışta inceleneceğinden, şimdilik es geçiyorum. Ayrıca savaş alanında kalsalar bile savaş potansiyelleri eskisi kadar güçlü olmadığından, bundan sonra yapacakları tüm saldırı atışlarına -1 sabit ceza alacaklardır.
Akıllı kumandanlar hedeflerine kanat kuşatması, çoklu saldırı ve hücum gibi yöntemlerle saldırmayı deneyeceklerdir.

Hiç yorum yok: