10.02.2008

Ön Bakış #6: Muhasara Silahları

"Kralların son tartışması."
- 14. Louis'nin emriyle, Fransız toplarına işlenmiştir

"İlk atış Şeytan için, ikincisi Tanrı için ve üçüncüsü Kral için."
- Napoleon Bonaparte


Her ne kadar muhasara (kuşatma) silahlarının tam tanımı farklı da olsa, ben oyundaki tanımını vererek başlayayım yine. Böylece farkı biraz daha ortaya çıkar.
Muhasara silahları: Mancınık ve trebüşe gibi, özellikle yapılara hasar vermek için geliştirilmiş menzilli silahlar.

Bilindiği gibi, mancınık ve trebüşe gibi silahlar, uzun menzillere ve yüksek sapma oranlarına sahipler. SANCAK: Komutan bunu simüle edebilmek için, normal saldırılardan farklı bir yöntem kullanılıyor. Sistemi yavaşlattığını düşünmeme rağmen, bu silahlar kullanılırken 4d atılıyor ve bir tabloya başvuruluyor. Buna göre silahın sapması hesaplanıyor. Oyunun hızını yavaşlatmış olsa da,
Ayrıca bu tür silahların kullanılması ve yürütülmesi için mürettebata ihtiyaç var. Mürettebat yoksa, silahlar atıl vaziyette, kullanılamaz halde duruyorlar.
Yapılar saldırı eğitimine sahip olamazlar. Bu sebeple bu tür silahlarda kullanan mürettebatın menzilli saldırı eğitimi daha önemli bir hale geliyor. Çünkü saldırılar mürettebatın eğitimine göre hesaplanıyor. Daha yüksek eğitime sahip mürettebat, hedefe daha yakın düşürebiliyor cephaneyi. Ayrıca muhasara silahlarının mürettebatı, sabit olduklarında ve sabit bir hedefe devamlı atış yaptıklarında, tutturma olasılıkları da yükseliyor.
Ve ilke olarak muhasara silahları oldukça yüksek hasarlar veriyorlar. Bu da oyundaki yapı tipi birimlerin "yok edilemez" olmalarını engelliyor...

Hiç yorum yok: